
رویههای بازگرداندن کالا
آسودگی خاطر و رضایتمندی مشتریان همواره از اولویتهای سقز کالا بوده است و سقز کالا در این راستا میکوشد تا هر سفارش در شرایط مطلوب و مورد انتظار به دست مشتری برسد. با وجود این، ممکن است مشتریان محترم پس از خرید با مسائلی روبرو شوند که در چنین مواردی، خدماتی در چارچوب خدمات پس از فروش در نظر گرفته شده است.
با توجه به گستردگی گروههای کالای ارائه شده در وبسایت سقز کالا، کلیه محصولاتی که باید از نظر فیزیکی سالم به دست مصرفکننده برسند، دارای گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی هستند و مشمول 7 روز مهلت بازگشت کالا میشوند. اقلامی که به عنوان هدیه از طرف سقز کالا همراه سفارش ارسال و در فاکتور فروش با مبلغ صفر ریال درج شدهاند، مشمول 7 روز ضمانت تعویض نیستند.
توجه:
– در صورت خرید اعتباری (استفاده از کد تخفیف یا ووچر) پس از نهایی شدن سبد، از نظر قانونی امکان اعمال تغییر در سبد خرید و تغییر مبلغ فاکتور به دلایل انصراف از خرید، حذف یا تغییر کالا یا تعداد کالا وجود ندارد. اگر مشتری درخواست هرگونه تغییری داشته باشد، ووچر یا کد تخفیف باطل خواهد شد و امکان برگرداندن مبلغ آن وجود ندارد.
شرایط بازگرداندن کالا
استفاده از 7 روز ضمانت بازگشت چه شرایطی دارد؟
اگر کالای خریداری شده، ایراد یا اشکال فنی داشته باشد:
– اشکال و یا ایراد فنی باید حداکثر تا 7 روز پس از دریافت کالا، به سقز کالا اطلاع داده شود.
– لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات تا پایان 7 روز مهلت نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.
– استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکانپذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به سقز کالا بازگردانده شود.
– برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
– این سرویس شامل اشکالهای فنی و ظاهری (شکستگی، خط و خش و مانند آن روی بدنه کالا و قطعات تزئینی) که در اثر استفاده نادرست کاربر ایجاد شود، نمیشود. استفاده نادرست شامل حمل و نقل و جابجایی، کاربرد غیرمعمول، نگهداری و استفاده متفاوت با توصیه سازنده کالا است.اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وبسایت مغایرت داشته باشد:
– وجود مغایرت باید حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت کالا به واحد خدمات پس از فروش سقز کالا اطلاع داده شود.
– اگر مغایرت بدون استفاده از کالا قابل مشاهده است، کالا باید در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده نشده باشد.
– ملاک وجود مغایرت، مشخصات فنی درج شده در وبسایت است.
– در صورت امکان تشخیص مغایرت بدون باز کردن بستهبندی، کالا نباید از حالت اورجینال یا بستهبندی اصلی خارج شده باشد.اگر کالا آسیب دیدگی یا ایراد فیزیکی و ظاهری داشته باشد:
– آسیب یا ایراد فیزیکی باید حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت کالا، به خدمات پس از فروش سقز کالا اطلاع داده شود.
– لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.اگر مشتری از خرید خود منصرف شود:
– انصراف از خرید تنها برای کالاهایی امکانپذیر است که باز نشده باشند و هیچ دخل و تصرفی در بستهبندی صورت نگرفته باشد.
– حق استرداد کالا صرفاً متعلق به مشتری یا همان مصرفکننده است.
– اگر سفارش هنوز ارسال نشده باشد، باید هر چه سریعتر در سایت نسبت به لغو سفارش اقدام شود.
– اگر پس از دریافت کالا مشتری از خرید خود منصرف شود، حداکثر تا 7 روز باید انصراف خود را به واحد خدمات پس از فروش اطلاع دهد.
– بازگرداندن کالا تنها در صورتی امکانپذیر است که کالا باز نشده باشد، در شرایط اولیه خود (پلمپ) باشد، از آن استفاده نشده باشد و به همراه همه ملزومات و اقلام همراه آن ارسال شود.
– در صورت خرید کالا به همراه هدیه، بازگرداندن هدیه نیز الزامی است.
– ارسال کالا به عهده مشتری خواهد بود.اگر در اثر حمل و نقل، آسیب دیدگی ایجاد شده باشد:
– آسیب دیدگی باید حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت کالا به خدمات پس از فروش سقز کالا اطلاع داده شود.
– تحویل کالا به شرکتهای حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله به معنای قبول مسئولیت از طرف شرکت حمل و نقل است و سقز کالا تنها در صورت تایید شرکت حملکننده سفارش، خسارت را جبران میکند.
نحوه ارسال کالا
– قبل از هر اقدامی با کارشناسان پشتیبانی خدمات پس از فروش تماس بگیرید.
– از ارسال کالا بدون هماهنگی با خدمات پس از فروش سقز کالا جداً خودداری کنید.
– کالا باید در جعبه یا کارتن اصلی خود بستهبندی شود و همه ملزومات و اقلام همراه آن ارسال گردد.
– برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین میبرد.
– فاکتور همراه کالا ارسال شود و پشت آن مشکل نوشته شود.
– اگر ساکن سایر شهرها هستید، از پست پیشتاز استفاده کنید. هزینههای غیر از پست پیشتاز به عهده مشتری است، ولی هزینه پست پیشتاز با ارائه فاکتور و قبض شرکت پست پس از تایید خدمات پس از فروش به حساب مشتری واریز میشود.
– اگر ساکن سقز هستید، برای هماهنگی ارسال پیک، با سقز کالا تماس بگیرید.
هزینه ارسال
– اگر ایراد فنی، مغایرت یا آسیب دیدگی تایید شود، هزینههای ارسال به عهده سقز کالا است.
– برای واریز هزینه پست به حساب مشتری، قبض پستی با مهر شرکت پست باید همراه کالا ارسال شود.
– در صورت انصراف از خرید یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا به عهده مشتری است.
روند رسیدگی به درخواست مشتری
– کارشناسان خدمات پس از فروش سقز کالا ایرادها را بررسی و کنترل میکنند.
– اگر ایراد، مغایرت یا آسیب دیدگی تایید شود، کالا تعویض خواهد شد یا مشتری میتواند کالای خود را با مدل دیگری جایگزین کند. تعویض کالا منوط به موجود بودن کالا در انبار است.
– پس از دریافت و پذیرش کالا، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان، به طور میانگین 48 ساعت کاری زمان خواهد برد.
– از هنگامی که وضعیت کالا مشخص شود، در صورت نیاز به استرداد وجه، حداکثر تا 48 ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد.
نحوه اطلاع رسانی درخواست به خدمات پس از فروش
– از طریق صفحه “تماس با ما” با انتخاب موضوع خدمات پس از فروش ارسال کنید.
توجه: ذکر شماره پیگیری سفارش در هر روش الزامی است.