چگونه پرداخت امن رو داشته باشیم
چگونه پرداخت امن رو داشته باشیم

چگونه پرداخت امنی رو داشته باشیم؟

ما در عصر اینترنت و فضای مجازی به سر می بریم و به سمتی پیش می رویم که چه بخواهیم و چه نخواهیم تراکنش های مالی غیرحضوری و خریدهای اینترنتی کم کم بخش جدی از زندگی ما را تشکیل می دهد. عدم دانش کافی در این‌خصوص ممکن است برای استفاده کنندگان از این بسترها خطراتی همچون افشای اطلاعات حساب بانکی و ایجاد دسترسی افراد سود جو به حسابهایشان را ایجاد نماید. پس باید بیاموزیم چگونه در فضای مجازی تراکنش ها و خریدهای امن داشته باشیم و از یک فروشگاه اینترنتی مطمئن خرید کنیم.

از چه فروشگاهی خرید کنیم

فروشگاهی که قصد خرید اینترنتی و پرداخت اینترنتی یا واریز وجه به آن را دارید باید معتبر باشد.سایت‌های معتبر دارای نماد اعتبار الکترونیکی هستند. نماد الکترونیکی برچسبی است که منحصرا توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت به کسب و کارهای اینترنتی احراز صلاحیت شده و قانونمند اعطا می‌شود. پس از فروشگاه‌هایی خرید الکترونیکی خود را انجام دهید که دارای (نماد اعتماد الکترونیکی) بوده و در ضمن فروشگاه دارای پشتیبانی باشد. همچنین برای اطمینان بیشتر می‌توانید نام فروشگاه را سرچ کرده و از پیشینه و رزومه کاری آن مطلع شوید.

نماد اعتماد

حفظ اطلاعات شخصی و استفاده از گذرواژه و رمز عبور مناسب

فروشگاه‌های اینترنتی که قصد خرید از آن را دارید احتمالا از شما می‌خواهند در سایت عضو شوید و یک حساب کاربری بسازید. ساخت یک حساب کاربری و رمز عبور شاید در ابتدا ساده به نظر برسد، اما روی رمز عبورتان کمی بیشتر تامل کنید. رمز عبورتان را ترکیبی از کاراکترهای مختلف و با طول حداقل ۸ کاراکتر قرار دهید تا ایمن‌تر باشد. همچنین اطلاعاتی از جمله رمز دوم کارت، CVV2 و تاریخ انقضا را نباید در هیچ سایتی ذخیره کنید، حتی اگر در حال وارد کردن این اطلاعات در سایت بانک خود هستید و مرورگر از شما درخواست می‌کند که این اطلاعات را در حافظه خود ذخیره سازد، بهتر این است که شما این کار را انجام ندهید.